RuthinBologna.reismee.nl

Uitstapjes troef

Dag allen,

De voorbije weken waren heel plezant,ik heb dus weer veel te vertellen.

Op 11 oktober gingen we naar 'de locomotief',een kleine club hier in Bologna,alwaar de Belgische dj's the glimmers draaiden. Als echte Belgen konden we dat immers niet missen! We trokken erheen met Ieva,Svenja en enkele Italianen en het werd het leukste feestje tot nu toe! We maakten ook een praatje met één van de dj's,een zeer sympathieke man... Ik ben fan,dat is zeker!

Vorige week had ik dan bezoek van mijn tante en Philippe. Ik toonde hen enkele leuke plaatsjes en beklom met mijn tante één van de twee torens van Bologna. Ze namen me ook twee keer mee uit eten en we gingen eens shoppen...Wat heeft een mens meer nodig?

Zaterdag vertrokken ze dan weer huiswaarts en ging ik met Ieva,Lisa en Charlotte op uitstap naar Ferrara,een stadje hier dichtbij. We liepen er de hele dag in rond en het was echt mooi, al hou ik toch meer van Bologna en zijn drukte...We gingen er ook een oud Romeins huis binnen waar we beelden en muurschilderingen konden bewonderen en uiteraard ook de plaatselijke kerk (dat kon niet anders,met mij erbij!).

Deze week planden we dan een tweedaagse trip naar cinque terre aan zee met een groepje van 6 meisjes: Ieva uit Letland, Svenja,Lisa en Stella uit Duitsland en Charlotte en ik. We vertrokken in de vroege uurtjes en kwamen daar aan na meer dan 3 uur op de trein. Cinque terre zijn eigenlijk 5 dorpjes in de bergen langs de zee waar je kan doorwandelen. We vertrokken in Riomaggiore lang de via dell'amore (romantisch,jawel!) naar Manarola, het tweede dorpje. Het was warm weer,dus bleven we soms gewoon zitten om te genieten van het prachtige uitzicht. Het eerste deel van de tocht was geen fysieke beproeving,maar dit veranderde als we de trappen beklommen die je naar het derde dorpje, Corniglia, leiden. Daar dronken we een glas,om erna pas echt de bergen in te trekken om ook nog Vernazza te bereiken. Vier dorpjes in 1 dag,daar wordt een mens al eens wat moe van! Gelukkig zijn er treinen tussen de dorpjes,dus keerden we zo terug naar Riomaggiore waar we overnachtten in een appartementje. Vrijdag wilden we dan de zwaarste tocht ondernemen van het vierde naar het vijfde dorpje, Monterosso genaamd. Het regende echter vrij hard, dus besloten we ons te verplaatsen met de trein en zo nog wat rond te lopen. 5 uur later kwamen we terug aan in Bologna,ik was doodmoe,maar gelukkig! De foto's geven een beetje weer hoe mooi het er was, al kan je dat nooit perfect weergeven. Mijn advies: ga er zelf heen!

Tussen al die uitstapjes door, gaan we ook naar de les. Volgende week eindigen de lessen van het eerste deel van ons semester en voor het vak pedagogia interculturale moeten alle erasmussers een presentatie doen. Wij gaan het hebben over racisme in België en over het Vlaams Belang (de prof kende de partij en wilde er wel wat meer over weten). Begin november hebben we dan een weekje vrijen dan ga ik naar Venetië met Gunther en ook Rome staat nog op mijn verlanglijstje... Normaal gezien gaan Charlotte en ik daar in januari heen, als aflsuiter van onze tijd hier... Leuke vooruitzichten dus (al hebben we eerst nog examens)!

Ik voegde foto's toe van alle uitstapjes,om jullie jaloers te maken!

Met liefs,

Ruth

Reacties

Reacties

peter E

Hallo, het is een feit dat jullie zich niet vervelen.
We genieten mee van al het mooie dat jullie daar zien.
Zowel van de natuur als architecturaal het is een must.
We kijken vol ongeduld uit naar nieuwe foto"s en
verhalen.
Nog veel plezier !

peter E en tante Rita.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!